Învățarea se produce mult mai rapid în cazul unei întăriri programate a experienței.
Există trei tipuri principale de învățare: prin asociere, cunoscută sub numele de condiționare clasică, învățare prin cale de consecință, denumită condiționare operantă și învățare prin observare, anume învățare prin modelare.
Tehnic, dacă un stimul neutru, care în anterior nu produce un răspuns, este asociat unui stimul care deja evocă un răspuns reflex, în cele din urmă noul stimul va ajunge să producă un răspuns similar.
Câteva aspecte merită subliniate:
Concret, condiționarea clasică poate fi utilizată pentru a depăși frica reflexă față de anumite animale sau situații.
Dacă dorim să obținem răspunsuri comportamentale care nu fac parte din repertoriul reflexelor, va trebui să apelăm la condiționarea operantă, despre care vom discuta în textul următor.
[…] învățarea prin asociere (condiționarea clasică, despre care puteți citi aici), în textul de față prezentăm învățarea […]
[…] învățarea prin asociere și învățarea pe cale de consecință , în textul de față prezentăm învățarea prin […]
Despre autor