Atacul de panica – ultima parte

deEchipa FunPsi Club

Atacul de panica – ultima parte

Psihoterapie online
Psihoterapie online

Minutul Psi prezinta ultimul episod din seria despre atacul de panica: cum cum îl oprim înainte de a se produce.

Poate cea mai importantă schimbare pe care o poți face este intervenția în faza 4.  Și anume, poți învăța să nu mai interpretezi simptomele corporale neplacute ca fiind periculoase sau potențial catastrofale.

Mai mult, îți va fi util să conștientizezi ce legături faci între anumite simptome corporale și gândurile catastrofale concrete ce-ți apar în minte. Apoi ține minte că nici unul dintre gândurile catastrofale nu este adevărat sau valid.

Conexiunea dintre acestea poate fi întreruptă prin:

a. recunoșterea acestei legături când apare, astfel încât perceperea simptomelor neplăcute să nu mai ducă la perceperea pericolului

b. notarea unor explicații alternative logice și bazate pe dovezi, în locul celor catastrofale- un psihoterapeut te poate ajuta aici

c. inducerea voluntară a unor simptome corporale care demontează panica, proces care te poate ajuta să accepți că simptomele respective sunt inofensive. În mod normal, aceasta se face în cadrul ședințelor de psihoterapie.

În concluzie, când încerci să reziști sau să te lupți cu simptomele inițiale de panică e foarte posibil să faci să dispară simptomele reprimându-le. Deși este important să acționezi, nu trebuie să te lupți cu panica. Ține minte acești 4 pași:

1. Înfruntă simptomele, nu fugi de ele

2. Acceptă ceea ce face corpul tău, nu te lupta cu el

3. Lasă-te purtat de valul atacului de panică și nu încerca să treci prin el, în loc de afirmații înfricoșătoare, spune-ți unele liniștitoare.

4. Lasă timpul să treacă, pentru că adrenalina care se eliberează în astfel de situații se metabolizează în 3-5 minute și oricum te vei simți mai bine, asta dacă nu agravezi situația încercând să te lupți cu ea sau prin gândurile catastrofale. Iar ultimul sfat pe care ți-l recomand este: împărtașește problema ta cu cineva important pentru tine, asta îți va ajuta sentimentul de siguranță, va scade îngrijorările și frica legată de anumite situații potențial declanșatoare de panică. Vei fi plăcut surprins de sprijinul și de acceptarea pe care le vei primi.

Episoadele anterioare:

Ep. 1: Ce sunt atacurile de panică și cum să le gestionezi
Ep. 2: Spirala ascendentă în cazul atacului de panică
Ep. 3: Solutiile terapeutice in cazul atacului de panica
Ep. 4: Internalizarea atacului de panica

Pentru că părerea ta este foarte importantă pentru noi, te rugăm să răspunzi la un foarte scurt chestionar, dând click aici.

Autodiagnostic online
Autodiagnostic online

Despre autor

Echipa FunPsi Club editor

Lasă un răspuns