7 atitudini pentru o viață de succes

deEchipa FunPsi Club

7 atitudini pentru o viață de succes

Psihoterapie online
Psihoterapie online

Acest episod din Minutul Psi este despre ce poți să faci, cum poți să fii, ce atitudini să ai în fața provocărilor pentru a avea o viață de succes, de care să fii mulțumit.

  1. Să fii proactiv, adică să gândești înainte de a acționa chiar și când se întâmplă ceva ce nu poți controla, ține cont că ai puterea de a alege cum să te manifești în situația respectivă.
    Ex: Când cineva se comportă nedrept cu tine, atitudinea proactivă presupune să asculți cu calm și să cauți soluții împreună cu persoana în cauză. Atitudinea proactivă presupune, de asemenea, să-ți asumi responsabilitatea pentru alegerile tale, sentimentele și credințele tale, pentru acțiunile și principiile după care te ghidezi în viață.
    Aceasta te va ajuta să găsești soluții în situațiile dificile, de a favoriza un anumit curs de desfășurare al lucrurilor și să nu te îngrijorezi pentru lucrurile pe care nu le poți schimba.
    Ține minte că poți controla un singur lucru: modul în care răspunzi la ce îți rezervă viața (la ce ți se întâmplă). Vremea, supărarea pritenilor, bârfele , prețul de benzină, forma nasului, comportamentul prietenilor nu pot fi controlate de tine, așa că cel mai bine e să nu mai irosești energie concentrându-te pe ele.
    Chiar dacă ai parte de obstacole dificile în viață, ia-le ca pe niște oportunități de a invăța ceva din ele.
    Iar dacă trecutul pare că-ți dictează destinul, de exemplu în familia ta există alcolism, consum de droguri, dependență de ajutor social, violență – tu poți pune capăt acestui ciclu. Dacă ești pro-activ și acționezi în sensul unor schimbări constructive, poți deveni „agentul schimbării” pentru generațiile viitoare din familia ta.
    În concluzie să fii pro-activ înseamnă să îți asumi responsabilitatea pentru viața ta și să ai atitudine de tipul “Se poate!”
    Iar dacă te afli în impas și nu știi cum să acționezi apasă pe butonul „pauză”, ia-ți un timp pentru a reflecta la cum e mai bine să continui. Poți apela pentru asta la imaginație, la puterea voinței, poți să-ți asculți conștiința.
    Recomandările pentru antrenarea atitudinii de afi pro-activ:
  • Fii atent la limbajul tău astăzi ca să îți dai seama cât de mult dai vina pe alții pentru ce ți se întâmplă
  • Fă azi un lucru pe care voiai de mult să-l faci dar nu ai îndrăznit. Apoi vezi cum te menții.
  • Data viitoare când ți se face ceva injust, du-te și discută cu persoana responsabilă și nu te mai lamenta
  • Găsețte un lucru de care te îngrijorezi – dacă nu-l poți înfluența, renunță la a te mai gândi la el.
  • Când te înfurii ia întâi o pauză de minim 10 secunde și apoi răspunde
  • Întreabă-te: ”Care este obiceiul meu cel mai nesănătos?”, apoi hotărăște ce vei face în legătură cu asta.
Autodiagnostic online
Autodiagnostic online

Despre autor

Echipa FunPsi Club editor

Lasă un răspuns