Terapia prin cumpărături
partea a doua
pentru prima parte click aici
Actul achizițiilor, cumpărăturile, shoppingul chiar poate fi terapeutic. Pe lângă pregătirea pentru a merge la cumpărături, el este și o modalitate de exprimare a creativității. Browsing-ul online este folosit de o parte dintre consumatori iar deseori devine un punct de plecare în conversații, o modalitate a oamenilor de a se conecta unii cu alții, de a socializa.
Componenta adictivă a shoppingului
Cercetările imagistice au raportat creșteri ale activității circuitului recompensei dopaminergic legat de shopping, în mod similar cu cele întâlnite în comportamentele adictive, cum ar fi consumul de droguri și mâncatul compulsiv.
La multe persoane se descarcă o mare cantitate de dopamină atunci când găsesc un chilipir sau ceva special. Din perspectiva cumpărătorului, pentru unii, acesta e cel mai problematic aspect al shoppingului: dependența de chilipiruri, afaceri de ultim moment și super reduceri. Din perspectiva comerciantului, acesta este aspectul pe care trebuie să pună accent. Astfel, un cumpărător informat este pe jumătate salvat!
Un alt aspect rezidă în emoțiile pozitive pe care consumatorii le trăiesc când prind o ofertă: aceștia tind să „lărgescă baierele pungii”, ca și cum respectivul produs ar fi gratuit. Eliberarea de dopamină în creier se produce pentru că „descoperirea” ofertei este considerată o reușită, un succes, care merită recompensat. Ulterior, oamenii cheltuie mai optimiști și mai cu larghețe odată ce au început, odată ce a fost stabilită relația de încredere.
În textul următor vom vorbi despre Black Friday și componenta emoțională a cumpărăturilor.
Iar pentru că părerea ta este foarte importantă pentru noi, click aici pentru ne spune ce crezi despre sănătatea mentală!
One comment
Pingback: Psihologia din spatele Black Friday - FunPsi Club