Cele mai bune diete pentru păstrarea sănătății creierului

deEchipa FunPsi Club

Cele mai bune diete pentru păstrarea sănătății creierului

Psihoterapie online
Psihoterapie online

Există trei tipuri de diete cu rezultate privind sănătatea creierului și prevenția antihipertensivă: dieta mediteraneană, dieta APDQS A Priori Diet Quality Scuore) și dieta DASH.

Studiiele au arătat că respectarea cu strictețe a dietelor mediteraneană sau APDQS este asociată cu abilități cognitive mai bune la vârsta a doua. Totodată, aderența la dieta DASH, care este facută cu scopul de a scadea tensiunea arterială, nu conduce la rezultate similare.

Claire McEvoy, specialist în nutriție și îmbătrânire la Institutul pentru Securitatea Alimentației din Irlanda de Nord a declarat că: „Deși nu știm încă combinațiile ideale de alimente pentru o bună sănătate a creierului, putem recomanda pacienților să adopte o dietă sănătoasă pentru inimă bogată în fructe, legume și nuci, moderată în pește, lactate cu conținut redus de grăsime și alcool și săracă în carne și alimente procesate”.

Cele trei diete sănătoase pentru sistemul cardiovascular menționate mai sus au câteva recomandări care se suprapun. Dieta mediteraneană subliniază importanța cerealelor integrale, fructelor, legumelor, grăsimilor nesaturate sănătoase, nucilor și peștelui și limitează consumul de carne roșie, carnea de pasăre și a grăsimilor saturate. Dieta APDQS recomandă fructe, legume, grăsimi nesaturate, pește și cantități modetare de alcool și restricționează alimentele prăjite, snacks-urile sărate, duciurile, grăsimile nesaturate și băuturile îndulcite cu zahăr.

În dieta DASH se pune accent pe cereale, legume, fructe, lactate cu conținut scăzut de grăsime, nuci și se limitează consumul de carne roșie și de pasăre, pește, grăsimi saturate, dulciuri și sare. Nu se știe clar de ce dieta DASH nu a arătat o legătură cu o cogniție mai bună.

Studiul a investigat obiceiurile alimentare a 2621 de participanți, care au completat chestionare privind dieta la începutul studiului la o vârstă medie de 32 de ani și respectiv 45 de ani. Funcția cognitivă a fost testata de două ori când participanții aveau aproximativ 50 si 55 de ani. Rezultatele au fost ajustate în funcție de nivelul de educație, fumat, diabet și activitatea fizică.

McEvoy a subliniat că sunt necesare și alte studii pentru a determina efectul schimbării comportamentului alimentar asupra sănătății creierului de-a lungul vieții și pentru a înțelege mecanismele din spatele beneficiilor apărute. Thomas Vidic, neurolog la clinica Elkhart din Indiana a spus: „Dacă ai grijă de corpul tău și mănânci sănătos, poți să îți scazi riscul de declin cognitiv”. Cu alte cuvinte: dacă mâncăm sănătos, mărim șansele de a păstra o minte sănătoasă.

sursa: Medscape. com

Autodiagnostic online
Autodiagnostic online

Despre autor

Echipa FunPsi Club editor

Lasă un răspuns