ADHD: soluții pentru învățarea online
Învățarea la distanță este sursă sigură de provocări pentru copiii cu dificultăți de învățare și deficit de atenție (ADHD).
Elevii cu ADHD au nevoie de interacțiune în timp real cu profesorii lor, unde să poată folosi materiale practice, care să le satisfacă nevoile lor particulare. Profesorii ar trebui să fie fizic lângă ei, pentru a le susține atât funcționarea executivă și socială, cât și nevoile emoționale.
Iată câteva idei pentru o învățare mai ușoară, de acasă.
Creați un singur document, ușor de accesat
Programele și sarcinile sunt prezentate într-o diversitate de formate și pot varia de la profesor la profesor în cadrul aceleiași clase. Aceste programe pot fi însă confuze pentru un copil cu ADHD. De asemenea, platformele pot crea confuzie, mai ales când fiecare zi își schimbă forma, cu fiecare obiect și profesor. Colaborați cu profesorii copilului pentru a dezvolta un singur document care să conțină programul lor unic, să includă link-urile de care va avea nevoie pentru sesiuni live și linkuri către site-uri web și documente.
Încurajați-l să ceară ajutor
Este posibil ca școlarul să nu înțeleagă instrucțiunile date de profesor sau să nu știe cum să înceapă. Astfel, acestuia i-ar putea fi greu să ceară ajutor, să știe când sau cum să ceară sau să aibă curajul să o facă.
Stabiliți cu profesorul copilului, o oră desemnată în fiecare zi, în care acesta să verifice dacă au fost înțelese informațiile predate. Asigurați-vă că înțelege cum să ceară ajutor, dacă nu participă la o întâlnire în direct cu profesorul.
De asemenea, luați în considerare crearea unui mic sistem de recompensă pentru a vă încuraja elevul să ceară ajutor.
Furnizați indicații de orientare în mai multe formate
Așa cum programele și platformele concurente creează adesea confuzie, la fel și indicațiile duplicate și listele de atribuire.
Unele sarcini ar putea fi publicate cu instrucțiuni scrise pe platforma digitală și care să fie menționate și în timpul unei întâlniri live. Dacă școlarul nu este încă sigur ce ar trebui să facă, cereți ajutorul profesorului pentru oportunități de înregistrare și găsirea unei modalități prin care acesta să asculte îndrumările profesorului.
Explorați opțiunile fără dispozitive electronice
Învățarea în fața ecranului unui computer poate fi foarte grea din mai multe motive.
Pentru a sta mai puțin timp în fața computerului luați în calcul realizarea sarcinilor cu materiale tipărite.
Acest lucru ar putea fi la fel de simplu cu un caiet pentru scris sau foi de lucru pentru sarcini de matematică.
Tăblițele de desen cu ștergere uscată pot fi un instrument excelent pentru notarea fizică a lucrărilor care nu trebuie salvate. Cum ar fi, de exemplu, antrenamentul la matematică sau planificarea unei sarcini mai lungi de scriere.
Markerele cu ștergere uscată pot face învățarea mai atrăgătoare, iar o fotografie simplă a lucrării poate fi încărcată sau trimisă profesorului.
Scurtarea timpului dedicat învățării online
Mulți copii cu ADHD beneficiază de timp suplimentar pentru sarcini și evaluări. Discutați cu profesorii, pentru a explica timpul prelungit pe care îl folosește de obicei copilul.
Zilele mai lungi ar putea fi obositoare și stresante pentru copil. Discutați cu profesorul pentru a reduce sau a scurta sarcinile specifice.
Fiecare copil merită să simtă reușita și trebuie să ne asigurăm că ne pregătim elevii pentru succes.
Aceste soluții și sugestii pot fi utilizate, cu succes, și pentru copiii care nu suferă de ADHD. Ele sunt destinate creeări unui mediu ergonomic și stimulant, pentru oricare școlar de vârstă mică.