Tehnici pentru un somn de calitate

deEchipa FunPsi Club

Tehnici pentru un somn de calitate

Psihoterapie online
Psihoterapie online

Toți dormim, dar nu toți avem un somn de calitate, iar acest aspect ne influențează viața extrem de mult.

Iată o serie de recomandări, pentru un somn de calitate, din perspectiva medicului psihiatru.

• Crează-ți un mediu propice pentru somn:

  • folosește dormitorul exclusiv pentru somn și sex, iar alte activități fă-le în altă cameră – astfel creierul va asocia mediul cu adormirea;
  • asigură o temperatură în cameră de 19-21 grade Celsius sau mai mică dacă porți șosete;
  • folosește un umidificator dacă aerul este prea uscat;
  • folosește o alarmă clasică și scoate telefonul din dormitor, precum și ceasurile digitale;

    • Ca să îți asiguri un somn bun:
  • evită cafeaua în a doua parte a zilei pentru că are nevoie de multe ore pentru a fi metabolizată complet;
  • poți să iei o masă cu proporție mare de grăsime și proteine cu 3 ore înainte de culcare;
  • fă exerciții fizice înainte de culcare, dar nu prea târziu – cam cu 6-90 minute înainte;
  • fă o baie sau un duș rece cu o oră înainte de culcare;
  • evită folosirea oricărui dispozitiv care emite lumina albastră cu o oră înainte de culcare;
  • poți folosi extractul de mac daca adormi greu;
  • adoptă poziția de somn „târâș pe jumătate” (pe burtă, cu brațul și piciorul de pe aceeași parte flectate) – astfel nu te poți mișca prea mult și poți adormi mai repede.

    • Anumite obiceiuri, dacă le menții în timp, au efect favorabil asupra somnului:
  • să ai un program regulat de somn (aceeași ora de culcare și aceeași oră de trezire);
  • dacă poți, trezește-te fără alarmă;
  • să faci conștient managementul stresului;
  • să practici Mindfulness.

Iar daca toate acestea nu sunt suficiente pentru un somn de calitate:
-gândește-te să aplezi la un psihiatru, care îți va prescrie un tratament medicamentos;
-nu uita de tratarea afecțiunilor asociate;
-Foarte important: nu te stresa sa adormi si nu verifica ceasul pe parcursul nopții, pentru ca îți va prelungi insomnia.

Autodiagnostic online
Autodiagnostic online

Despre autor

Echipa FunPsi Club editor

Lasă un răspuns