Legătura dintre accesele de furie la copiii mici și ADHD

fb_2025_02_12
Modul în care copiii mici își gestionează emoțiile poate fi un indicator important pentru dezvoltarea lor ulterioară

Un studiu important realizat de Universitatea din Edinburgh aduce noi perspective asupra dezvoltării emoționale a copiilor și posibilele legături cu ADHD-ul și alte provocări comportamentale. Iată ce trebuie să știm:

Descoperirile principale în detaliu:

Cercetătorii au observat că modul în care copiii mici își gestionează emoțiile poate fi un indicator important pentru dezvoltarea lor ulterioară. În mod specific:

  • Copiii preșcolari care se luptă să își controleze emoțiile prezintă mai multe simptome de ADHD când ajung la vârsta de 7 ani. Acest lucru se manifestă prin dificultăți de concentrare și hiperactivitate.
  • În perioada critică dintre 3 și 7 ani, copiii care au nevoie de mai mult timp pentru a-și dezvolta abilitățile de gestionare a emoțiilor intense tind să dezvolte mai multe probleme de comportament. Acestea pot include:
    • Dificultăți în a urma reguli
    • Probleme în interacțiunea cu alți copii
    • Provocări în mediul școlar
  • Un aspect important descoperit este că acești copii sunt mai predispuși să dezvolte comportamente de interiorizare la vârsta de 7 ani, cum ar fi:
    • Stări frecvente de tristețe
    • Îngrijorări excesive
    • Tendința de a se retrage din activități sociale
    • Lipsa încrederii în sine

Metodologia studiului în detaliu:

Cercetarea a fost foarte cuprinzătoare și a implicat:

  • Un eșantion mare de aproximativ 19.000 de copii născuți între 2000-2002 în Marea Britanie
  • Urmărirea dezvoltării acestor copii pe parcursul mai multor ani
  • Colectarea datelor prin:
    • Chestionare detaliate completate de părinți
    • Interviuri aprofundate despre comportamentul copiilor
    • Evaluări ale abilităților de reglare emoțională

De ce este important acest studiu:

  1. Oferă o perspectivă nouă asupra dezvoltării copiilor:
    • Este printre primele cercetări care face o legătură clară între dezvoltarea emoțională timpurie și sănătatea mentală la vârsta școlară
    • Ajută la înțelegerea mai bună a modului în care se dezvoltă abilitățile de reglare emoțională
  2. Are implicații practice importante:
    • Poate ajuta la identificarea timpurie a copiilor care ar putea avea nevoie de sprijin suplimentar
    • Permite intervenția preventivă înainte ca problemele să devină mai serioase
    • Oferă părinților și specialiștilor indicatori clari la care să fie atenți

Recomandări practice care rezultă din studiu:

  • Monitorizarea atentă a modului în care copiii își gestionează emoțiile în primii ani de viață
  • Observarea pattern-urilor în comportamentul emoțional al copiilor
  • Căutarea ajutorului specializat dacă se observă dificultăți persistente în gestionarea emoțiilor
  • Dezvoltarea unor strategii personalizate de sprijin pentru copiii care prezintă semne timpurii de dificultăți emoționale

Această cercetare subliniază importanța crucială a dezvoltării emoționale în primii ani de viață și oferă informații valoroase atât pentru părinți, cât și pentru profesioniștii din domeniul sănătății mentale și al educației.

 

Sursa: Science Daily

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Despre noi

La FUN-PSI veți descoperi că orice obstacol poate fi depășit și orice problemă are o rezolvare! Depresia, iritabilitatea, anxietatea, fobiile, atacurile de panică, tulburările de alimentație, de comportament, de memorie, dependențele de orice tip, tulburările psihotice sau psihosomatice, toate își pot găsi rezolvarea. Trebuie doar să îndrăznești să ceri ajutor specializat.


CONTACT

Apelează chiar acum!



Testimoniale